ستون اصلی خبر

چگونه چربی اطراف صورت(گونه های تپل و غبغب ) را بسوزانید

چهره هرکسی منحصر به خود اوست ، اما اگر از گونه های تپل و غبغب خود ناراضی هستید می توانید امور را به دست خود بگیرید و تغییر ایجاد کنید.

غبغب کاری به سن و سال و یا لاغری و چاقی ندارد اما با این حال ضعیف شدن عضلات زیر چانه، چاقی، پیری و وراثت از عوامل اصلی شکل‌گیری غبغب هستند. حال ما چند راهکار ساده را برای از بین بردن غبغبتان پیشنهاد می کنیم.

این یک واقعیت است: هیچ راهی برای آب کردن چربی موضعی وجود ندارد (این یعنی نمی توان گفت فان غذا را بخور تا فقط صورتت آب شود یا برعکس) اما اگر این نکات
مخصوص را در زندگی روزمره خود به کار بگیرید،می توانید بدن خود را در موقعیتی قرار دهید که به صورت کلی چربی آب کنید و این شامل صورت نیز می شود .

 

چگونه از غبغبم خلاص شوم؟

۱-برای  رفع غبغبب قند و نمک را کاهش دهید

یک راه ساده برای تغییر سایز بدن وجود دارد. اگر مقدار زیادی نمک و قند مصرف می کنید مسلما مقدار زیادی مایعات در بدنتان حبس خواهید کرد. یک قانون ثابت شده برای کاهش ورم و مایعات حبس شده در بدن این است که: میزان دریافت نمک(سدیم) خود را به ۱٫۵۰۰ میلی گرم در روز کاهش دهید و قند را نیز تا ۲۰ گرم در روز پایین بیاورید.

بدن به صورت طبیعی آب از دست می دهد. بلافاصله پس از اینکه این تغییر را در برنامه خود اعمال کردید بلافاصله شاهد تغییرات بدن خود خواهید بود.

۲-ورزش هوازی  و ورزش های صورت

اگر جدی می خواهید از چربی کلی بدن خود خلاص شوید باید شدت ورزش هوازی خود ر افزایش دهید. برای اینکه واقعا تغییر را ببینید باید هفته ای ۵ مرتبه و هر بار به مدت ۶۰ دقیقه ورزش هوازی انجام دهید.

و به جای اینکه ورزشی یکنواخت داشته باشید آن را تبدیل به ورزشی ترکیبی کنید( ورزشی که در آن مدتی به بدن فشار بیاورید و دقایقی را نیز به ریکاوری بپردازید )

از آنجا که ورزش ترکیبی بعد از تمرین هم در سوزاندن چربی تاثیر گذار است، با تمام شدن ورزش همچنان بدن تان در حال کالری سوزی است ( حدود ۲۰۰ کالری بیشتر در روز)

حرکاتی که برای ازبین‌بردن غبغب مناسب هستند

    ۱. کشش فک

  • سر خود را به عقب خم کنید. چشم‌ها به سمت سقف باشد.
  • فک پایینی را به سمت جلو بکشید تا فشار را زیر چانه حس کنید.
  • به مدت ۱۰ ثانیه فک را در این حالت قرار دهید.
  • فک را به محل اولیه برگردانید و سر را پایین بیاورید.
  • ۲. تمرین توپ

    • یک توپ به قطر ۲۵ سانتی‌متر را زیر چانه خود قرار دهید.
    • از طریق چانه به توپ فشار وارد کنید.
    • حرکت را ۲۵ مرتبه تکرار کنید.

    ۳. جمع‌کردن لب‌ها

    • در‌حالی‌که سر را عقب داده‌اید به سقف نگاه کنید.
    • لب‌های خود را به سمت جلو جمع کنید (مثل بوسیدن).
    • لب‌ها را به محل اولیه برگردانید و سر را پایین بیاورید.

    ۴. کشش زبان

    • مستقیم به جلو نگاه کنید. زبان خود را تا جای ممکن بیرون بیاورید.
    • سعی کنید زبان خود را به سمت بینی بالا بیاورید.
    • به مدت ۱۰ ثانیه مکث کنید و سپس زبان را پایین بیاورید.

    ۵. کشش گردن

    • سر را به عقب بیاورید و به سقف نگاه کنید.
    • زبان را به سمت سقف دهان فشار دهید.
    • به مدت ۵-۱۰ ثانیه مکث کنید و سپس پایین بیاورید.

    ۶. کشش فک از کنار

    • سر را به عقب هدایت کنید و به سقف نگاه کنید.
    • سر را به سمت راست بچرخانید.
    • فک خود را به سمت جلو بکشید.
    • به مدت ۵-۱۰ ثانیه مکث کنید.
    • حرکت را برای سمت چپ هم تکرار کنید.

۳ -برای رفع غبغب برنامه غذایی خود را تغییر دهید

می توانید کلی ورزش هوازی و قدرتی انجام دهید، اما اگر برنامه غذایی خود را تغییر ندهید هیچ تغییری در چهره خود نخواهید دید. غذاهای فرآوری شده را از برنامه خود حذف کنید، غذاهای تازه، میوه و سبزیجات اضافه کنید و هر زمان احساس کردید می خواهید سیر شوید( پُر نه!) قاشق را کنار بگذارید.

اگر غبغب نتیجه‌ی اضافه وزن است، کاهش وزن می‌تواند به شما کمک کند. بهترین راه برای کاهش وزن، استفاده از رژیم غذایی و ورزش است. نکاتی که در ادامه می‌آید، برای کاهش وزن مهم هستند:

  • روزانه ۴ وعده سبزیجات مصرف کنید.
  • روزانه ۳ وعده میوه مصرف کنید.
  • به‌جای مصرف غلات تصفیه‌شده از غلات کامل استفاده کنید.
  • از مواد غذایی فراوری‌شده استفاده نکنید.
  • از پروتئین‌های کم‌چرب مثل مرغ و ماهی استفاده کنید.
  • از چربی‌های سالم مثل روغن زیتون، آواکادو و آجیل‌ها استفاده کنید.
  • از مصرف مواد غذایی سرخ‌شده خودداری کنید.
  • از مواد لبنی کم‌چرب استفاده کنید.
  • مصرف شکر خود را پایین بیاورید.
  • میزان وعده‌های غذایی مصرفی را کنترل کنید.

۴ مقدار زیادی آب بنوشید

علاوه بر اینکه در طول ورزش کمک می کند در بهترین حالت خود بمانید و سردرد نگیرید، به هیدراته نگه داشتن (رساندن آب کافی به بدن)کنترل اشتها و رفع نفخ بدن نیز کمک می کند و باعث می شود پوستتان ظاهری عالی داشته باشد.

می توانید برای ورزش به بطری آب خود کمی لیمو و زنجبیل نیز اضافه کنید.

۵ -به موقع به رختخواب بروید

خواب موجب بازسازی مجدد اعضای بدن تان می شود، سیستم ایمنی بدنتان را قوی نگه می دارد و هورمون ها را متعادل می کند تا هیچ چیز مانع رسیدن به هدفتان نشود.

هر شب حداقل هفت ساعت بخوابید تا بدنتان انرژی لازم را برای کارکرد مطلوب بدست بیاورد.

 

همچنین مواردی هم در زیر اشاره می کنم که شاید از نظر علمی ثابت شده نباشد ولی به صورت تجربی جوابگو بوده

آدامس

جویدن آدامس سیستم گوارش بدن را فعال کرده و همچنین می‌تواند ماهیچه‌های فکر را سفت کند. اما به یاد داشته باشید که بیشتر از ۱۰ دقیقه در روز آدامس نجوید.

گلیسیرین

ماسک گلیسیرین می‌تواند پوست رو سفت کند. یک قاشق غذاخوری گلیسیرین، نصف قاشق غذاخوری نمک اپسوم (سولفات منیزیم) و چند قطره روغن نعناع را با هم مخلوط کرده و بگذارید ۱۰ دقیقه روی صورت، گردن و چانه‌تان بماند. سپس آن را با آب سرد بشورید. این کار را سه بار در هفته انجام دهید.

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ هم تاثیری شبیه به گلیسیرین دارد و به سفت نگه‌داشتن پوست کمک میکند. سفیده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری شیر، آب لیمو، عسل و چند قطره روغن‌های ضروری مخلوط کرده و این ماسک را روی صورت و گردنتان بگذارید و پس از ۵ دقیق بشورید. این کار را سه بار در هفته تکرار کنید.

ملون

ملون‌ها یا همان هندوانه و خربزه و طالبی و … می‌توانند در از بین‌بردن غبغب موثر باشند چون آب آن‌ها به بیرون راندن سموم از بدن کمک کرده و وزن را کاهش می‌دهد. همچنین می‌توانید ملون له‌شده را روی صورت و غبغبتان بگذارید و اجازه دهید کاملا خشک شود. سپس آن را با آب سرد بشورید. این کار را دو بار در هفته تکرار کنید.

خواندنی های جالب و شنیدنی
نکات طلایی
ارسال پسورد سی دی های همراه جوان
ارسال پسورد سی دی های همراه خوشبختی

کدامیک از کتاب های کمیک استریپ ویژه کودکان و نوجوانان را خوانده اید؟

  پرندگان خشمگین

  داستان های اردکی

  گارفیلد وگربه بداخلاق

  یخ زده

پیوند ها
برترین لینک ها
داستان های کوتاه
اطلاعات عمومی
»
فن آوری
»
علمی
اخلاقی
»
»
بین الملل
»
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انتشارات همراهان جوان می باشد .